Huopahelmet



Täällä ollaan sairastettu nyt ensimmäinen korvatulehdus ja nyt pidetään peukkuja ettei jatkoa seuraisi ja pöpöt pysyisivät poissa pitkään. Nyt ollaan kuitenkin jo voiton puolella ja päästy kotoakin pois jo parina päivänä.

Paljon ompelujuttuja ei ole ehtinyt eikä myöskään jaksanut ajatella, mutta tottakai sitä jotain pientä on aina jaksanut tehdä. Kun ei koneella ole nyt ollut voimia ommella niin oli hyvä väli kokeilla huopapallojen tekoa. Varastosta löytyi huopaa jo valmiina joten eikun pyörittelemään saippuavedessä. Yllätyin kuitenkin siitä kuinka hidasta hommaa tämä on käsintehtynä. Yhden pallon pyörittämäseen meni kyllä kauan aikaa. Seuraavaksi voisi kokeilla pallojen tekoa pesukoneella, en tiedä sitten tuleeko niistä niin tasaisia, onko joku kokeillut? siis sukkahousuja apuna käyttäen? Lukkona näissä on pieni metallinen korulukko ja nauhana toimii siima.

Viikonloppuna olemmekin lähdössä talvilomamatkalla Haapamäelle ja Jyväskylään, joten hiljaista blogissa on varmasti vielä ensi viikollakin. Nämä helmet pääsevät uuteen kotiin Neelan serkkutytöillä. Toivottavasti ovat mieleiset. ;)

Kommentit

  1. Suloisia helminauhoja. Olen kauan haaveillut tekeväni vastaavia, mutta enpä vaan ole saanut aikaiseksi. Onko helmi kokonaan huopaa, ei siis puuhelmeä sisällä?

    VastaaPoista
  2. Oi ompas ihania! Noita huopahelmiähän voisi käyttää vaikka mihin. Ideaa pukkaa! :D

    VastaaPoista
  3. Olen joskus huopapalloja pyöritellyt ja yllättävän työlästä se tosiaankin on! Mutta tulos on kyllä sen arvoinen, ihanat värit! :)

    -Piia

    VastaaPoista
  4. Minä taas laiskana laitan yleensä pesupussiin ja pesukoneeseen ja hyviä tulee. Tosin käytän hahtuvaa, josta kieritän pienen tikan "lankakerän" joten muista materiaaleista ei ole tietoa.

    -Paula

    VastaaPoista
  5. Ihanan väriset helmet! Minäkin oon noita pyöritellyt ja aika rankkaa oli. Nyt ne helmet oottelee koruksi pääsyä, pitäiskin tehdä valmiiksi kun vihdoin muistin ostaa ohutta kuminauhaa niihin. :)

    VastaaPoista
  6. Nättejä helmiä, minä laiskana teen vallan pesukoneessa. Tämmösiä tulee pesupussissa tehden, 20kpl/pussi:
    http://villapata.vuodatus.net/blog/2186675/pampuloiden-vuosikokous/

    Vähän pehmeämpiä kuin käsin tehdyt mutta toimii minusta ihan yhtä hyvin.

    VastaaPoista
  7. Jatkanpa vielä, siis hahtuvasta pieni kerä (kuva löytyy blgistani):
    http://villapata.vuodatus.net/blog/2196830/tilpehooreja/

    Kerät ihan tavalliseen pesupussiin (mulla on lähikaupasta ostettuja Sini-tuotteen vetoketjullisia pusseja). Puuvillaohjelmalla pesen pesukoneessa 40 tai 60 astetta ja suunnilleen puolillaan on koneem rumpu jotta huopuvat kunnolla.

    VastaaPoista
  8. AnniP: Kiitos ohjeesta! Luulenpa että seuraavaksi kokeilen tätä tekniikka, koska käsin tuo oli kyllä tooosi hidasta :D

    VastaaPoista
  9. On niissä kyllä käsin ihan kunnolla pyörittämistä. Minä teen niin että ensin vähän esihuovutan useamman ja sitten niitä esipallosia hinkaan isomman joukon käsien välissä kerralla. Ei nyt jokaista yksitellen!

    VastaaPoista
  10. Hienoja! olen minäkin noita palloja pyöritellyt
    - tosi rankkaa.

    VastaaPoista
  11. Minä olen tehnyt niin, että kerään suklaamunista niitä muovimunia,jotka pistelen terävällä veitsellä/puukolla reikiä 8-10 kpl. Sitten munaan hahtuvaa tai huoponen lankaa noin puolilleen. Munankuoret kiinni ja pesupussiin. Koneeseen vaan 60 astettapyykin sekaan ja valmista tulee. Muovimunissa on eroja, toiset kestää yhden pesun, toiset monta.
    Mun huopasia voit nähdä mm tällä sivulla : http://korustamo.blogspot.fi/2013/04/lisaa-huopasia.html

    VastaaPoista

Lähetä kommentti